Trening po porodzie

Trening po porodzie

Dla kogo?

Reedukacja mięśni dna miednicy powinna objąć zarówno kobiety, które rodziły siłami natury, jak i kobiety mające zabieg operacyjny (cesarskie cięcie). W obydwu przypadkach istnieje ryzyko powikłań ze strony układu moczowo-płciowego.

Trening kobiecego „centrum dowodzenia” oraz ćwiczenia oddechowe powinny zostać wprowadzone szczególnie u wieloródek,  ponieważ dno miednicy zostało osłabione podczas poprzednich ciąż i porodów.

Kiedy mogę rozpocząć treningi?

W zależności od samopoczucia (jeśli nie ma przeciwwskazań medycznych) trening można rozpocząć 6 tygodni po porodzie drogami natury, 12 tygodni po zabiegu cesarskiego cięcia.

Korzyści płynące z treningu

Ćwiczenia zmniejszają dolegliwości bólowe kręgosłupa pojawiające się u młodych mam, uczą prawidłowej postawy podczas chodzenia/podnoszenia/pielęgnacji/kąpieli i karmienia malucha.

Dzięki ćwiczeniom zbudujesz silny gorset mięśniowy stabilizujący kręgosłup. Trening ma za zadanie rozciągnięcie mięśni, które uległy przykurczeniu w trakcie ciąży oraz wzmocnienie osłabionych struktur.
Ćwiczenia stanowią profilaktykę nietrzymania moczu i zapobiegają obniżeniu narządów rodnych w przyszłości.