Pilates

Pilates

Metoda Pilates’a ma za zadanie stworzyć równowagę w ciele. Jest to połączenie treningu umysłu i ciała. Poprawiając wygląd całej sylwetki, korygując nieprawidłową postawę oraz zmniejszając podatność na urazy, ma ona jednocześnie wpływać na nasze samopoczucie. Głównym przesłaniem ćwiczeń Pilates’a jest wzmocnienie świadomości własnego ciała i osiągnięcie jego harmonii. Ćwiczenia powodują odprężenie i łagodzą skutki stresu.

Podstawą treningu jest rozwój siły funkcjonalnej, wzmocnienie głębokich mięśni przykręgosłupowych, najgłębszych warstw mięśni brzucha, dna miednicy, obręczy biodrowej i pośladków.

Jest to trening idealny dla osób mających problemy bólowe, a także dla kobiet i mężczyzn chcących zwiększyć siłę mięśni i świadomość swojego ciała.

Rodzaje zajęć Pilates na matach w STUDIU:

PILATES PODSTAWOWY - zajęcia dla osób początkujących, które dopiero zaczynają praktykę, ich celem jest nauka prawidłowej aktywacji mięśni głębokich, utrzymania pozycji neutralnej kręgosłupa i połączenie ruchu z właściwym torem oddechowym.

PILATES + EQUIPMENT - zajęcia o wyższej intensywności, na których używamy drobnego sprzętu – piłki bodyball, easy Ball oraz Heavy Ball, Magic Circle, Rollery oraz dyski stabilizujące, kostki, taśmy theraband, paski, wałki. Sprzęt ułatwia lub utrudnia wykonanie ćwiczenia.

BODY SHAPE PILATES - zajęcia o wyższej intensywności, na których oprócz podstawowych ćwiczeń metody Pilates wykorzystywane są ćwiczenia wzmacniające ramiona, obręcz barkową, nogi i pośladki. Zajęcia dla osób, które znają już podstawy treningu Pilates.

PILATES DLA SIEDZĄCYCH W PRACY - zajęcia ukierunkowane na wzmocnienie gorsetu mięśniowego w obrębie tułowia, rozciągnięcie mięśni skróconych przez długotrwałe przyjmowanie pozycji siedzących (m.in. zginacza bioder, mięśni karku) oraz przywrócenie prawidłowych napięć w/w. Będziemy także stosować techniki relaksacyjne i automasaż.
Zajęcia są adresowane nie tylko do osób, które siedzą przy biurku, ale przede wszystkim tych, które dużo czasu spędzają w pozycjach siedzących (np. kierowcy).

SENIOR PILATES - łagodny trening dostosowany do problemów bólowych i ograniczeń występujących u kobiet i mężczyzn w późniejszym wieku.

Program treningowy ma na celu:

• podniesienie komfortu wykonywania czynności dnia codziennego,
• poprawę postawy i napięcia mięśni głębokich odpowiadających za równowagę oraz stabilizację całego ciała.

Jest to bardzo istotna korzyść wynikająca z ćwiczeń, szczególnie dla kobiet w okresie menopauzy jak i osób starszych narażonych na osteoporozę, gdyż systematyczne ćwiczenia zapobiegają ubytkowi masy kostnej związanej z wiekiem.

Prawidłowo dobrany ruch pomaga zmniejszyć dolegliwości bólowe poprzez wzmocnienie mięśni, poprawę toru oddychania, wspomagając jednocześnie proces fizjoterapii i powrotu do pełnej sprawności fizycznej po przebytych chorobach lub urazach. Podczas zajęć uaktywnisz wszystkie partie mięśni, poprawisz swoje samopoczucie oraz zyskasz pozytywną energię na kolejne dni.