Zdrowy kręgosłup

Zdrowy kręgosłup

Zdrowy kręgosłup to fundament prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Trening zdrowy kręgosłup nastawiony jest na profilaktykę przeciążeń kręgosłupa oraz kształtowanie wyprostowanej, aktywnej sylwetki. W trakcie zajęć poprawisz ruchomość kręgosłupa w poszczególnych jego odcinkach, wzmocnisz szkielet i mięśnie głębokie odpowiedzialne za stabilizację miednicy i kręgosłupa (mięśnie dna miednicy, brzucha i mięśnie wielodzielne), zredukujesz przykurcze mięśniowe, zwiększysz siłę, elastyczność poprzez wzmocnienie osłabionych i rozciągnięcie przykurczonych mięśni, zaś prawidłowa praca z oddechem, masaż mięśniowo-powięziowy i relaksacja pozwoli na uwolnienie zgromadzonych napięć, zmniejszenie poziomu stresu i rozluźnianie psychosomatyczne.

Ćwiczenia polecane są przez specjalistów (lekarzy, fizjoterapeutów), głównie jako profilaktyka schorzeń kręgosłupa oraz skuteczny sposób pozbycia się bólów kręgosłupa i stawów.

W naszym Studiu ćwiczenia zdrowy kręgosłup łączą podejście J. Pilates’a z elementami jogi, stretchingu i body art. Kluczową rolę w ćwiczeniach odgrywa oddech, powiązany z każdym ruchem, co jest zgodne z dewizą Josefa Pilatesa: „Nawet jeśli nie masz innych wskazówek, naucz się przede wszystkim prawidłowo oddychać”. Dzięki temu uczymy się oddychać w sposób świadomy, pełny i dokładny oraz koordynujemy pracę mięśni z oddechem.

Zajęcia odbywają się na matach przy dźwiękach spokojnej muzyki z wykorzystaniem różnego rodzaju sprzętów: piłki (od najmniejszych kauczukowych, przez softball, bodyball), wałki, paski, kostki do jogi, rollery, taśmy, obręcze itp.

ZDROWY KRĘGOSŁUP to:

• proste ćwiczenia dla każdego (także po urazach i operacjach kręgosłupa)
• redukcja bólu pleców i karku
• zmniejszenie nacisku na kręgi i likwidacja przykurczy mięśniowych
• wzmocnienie szkieletu kostno-mięśniowo-więzadłowego
• poprawa sylwetki ciała i wyrobienie prawidłowych nawyków
• poprawa samopoczucia
• trening wskazany dla osób o siedzącym trybie pracy